Van-e embered?

 2010.09.26. 14:31

Ma nagyon-nagyon jó prédikációt hallottam. Nem teljesen azt olvashatjátok, de a fő ötleteket onnan vettem :).

Na, tehát: Szent Péter egy igazán tökös csávó volt. Az a fajta beszólogató, aki még Istennek is megmondja, mit hogyan csináljon (na, ebben hasonlít rám). Amikor szól neki Jézus: "evezz a mélyre, és vesd ki hálódat", akkor is jön a visszaszólás: "Egész éjjel halásztunk, és nem fogtunk semmit." Viszont tőle szokatlanul folytatja: "de a te szavadra kivetem a hálót." Az eredményt ismerjük.

Létfontosságú, hogy legyen emberem, akinek a szavára kivetem a hálót. Persze, a legjobb, ha Jézus az. Azonban nem tudom, ti hogy vagytok vele, de az én életemben Jézus elég ritkán beszél egyértelműen, természetfeletti módon. Persze, volt már ilyen (egyébként nem is lennék itt, de ezt legtöbben tudjátok). De a hétköznapokban nem szokott személyesen, érzékelhető módon megjelenni.

Viszont (hála Neki) vannak olyanok, akiken keresztül szól. Igenis, van olyan ember, akinek a szavára a mélybe evezek, kivetem a hálót. Akkor is, ha fáj, akkor is, ha belefáradtam mindenbe. Azt is tudjátok, ez nálam most nagyon aktuális.

Kik ezek az emberek? Alapból a barátaim és a példaképeim (ld. korábban). Elsősorban persze Cickány, de Kriszti, Levente, Laci, Szilárd sem hagynak békén, a biztonságos, békés, veszélyektől és kalandoktól mentes partvidéken. Cseszegetnek, hogy evezzek a mélyre, vessem ki a hálót, mert az Úr ezt akarja, nem engedi a tespedést. Azaz engedi, csak a terveiben nem ez szerepel. És az ember csak akkor lehet boldog, ha az Úr tervei szerint éli az életét.

Tehát most akármennyire rosszul is érzem magam, az ő szavukra, tanácsukra megpróbálok ismét "mélybe evezni". Mert bízom bennük, tudom, hogy nem akarnak rosszat nekem, és hogy kívülről valószínűleg jobban látják a helyzetemet, mint én belülről.

Első lépésként egy komolyabb beszélgetés előtt állok. Gyakorlatilag lelki beszélgetés, csak nem a lelki vezetőmmel, ezért para a helyzet... De a srácban megbízom, és igenis fontos volna, hogy megtanuljon nyusziul (ha már ő a gyóntatóm). Ha ez a beszélgetés eredményes lesz, akkor talán a gyónás is sikerülni fog. és arra már nagyon nagy szükségem lenne.

Házi feladat: keressetek valakit, akiben megbíztok. Akinek a szavára kieveztek a mélybe akkor is, ha értelmetlennek tűnik. Nehéz dolog, fájdalommal és fáradtsággal jár (hiszen ha nem jár azzal, akkor magunktól is megtesszük, nem kell hozzá jótanács). De segít, higgyétek el!

A bejegyzés trackback címe:

https://mezeinewsee.blog.hu/api/trackback/id/tr932324379

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása