Egy szép nap

 2010.10.31. 18:45

Tegnap igen szép napom volt, elmesélem, hogy ti is örüljetek neki!!!

Kezdődött azzal, hogy reggel átjött M. öcsém, és kajáltunk meg beszélgettünk egy jót. Utána egy pörgős, jó hangulatú cserkész foglalkozás következett, elég szép létszámmal.

A foglalkozás után Istyuval ökörködtünk. Laza, tök semleges témák, nem az volt a lényeg. Csak kellett már, hogy akárhogyan, akármiről, de beszélgetni tudjak vele. Ez skerült, most megint nem csak TUDOM, de ÉRZEM is, hogy szeretem.

Délután otthon voltam, este elmentem vecsernyére. Útközben volt egy érdekes kalandom két zűrös cigánygyerekkel, de le tudtam dumálni őket arról, hogy kiraboljanak. Igazából a végén már azon gondolkodtak, hogy eljöjjenek-e templomba. Ha haza mentem volna vecsernyére, akkor biztosan elvittem volna őket magammal, de egy félig idegen egyházközségbe nem mertem. Mi van, ha a buzgó hívők egyszerűen kidobják őket? Jobb volt ez így.

Ez után volt egy kellemetlenül induló, de végül jól végződő beszélgetésem, részletek csak szóban. Este pedig Krisztivel és Lacival lógtam. Voltak laza meg komolyabb témák is. Ami felmerült, és nekem fontos: gondolkozzatok már el ti is azon, tudtok-e követhető nő szentet mondani!!! Ismétlem: követhető és . Tehát ne Egyiptomi Szent Máriát (nem érzem a magam részéről követhetőnek) és ne Optyinai Szent Trofimot (aki követhető bár, de férfi).

Tudjátok, hogy mostanában nagyon zűrös heteim vannak. Nagyon kellett már egy ilyen nap, köszönöm mindenkinek, aki részes volt benne.

A bejegyzés trackback címe:

https://mezeinewsee.blog.hu/api/trackback/id/tr232412124

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Komiki 2010.11.02. 09:28:03

Szia Newsee!
Azt szeretném kérdezni, hogy Egyiptomi Szent Mária mivel nem nyerte el a tetszésedet, miért tartod őt követhetetlennek?

Komiki 2010.11.02. 09:50:51

Az egyházi naptár tele van női szentekkel, akik mind követhetőek szerintem. Nyilván egy szent követése alatt nem azt kell érteni, hogy az ember pontosan majmolja a cselekedeteit, hanem hogy befogadja azt a szellemi értéket, amelyet a szent az életében felmutatott.

Egyiptomi Szent Mária követése sem abból áll, hogy az ember kimegy a pusztába és évtizedeken át nem eszik, nem iszik, és csak bűneit siratja. Viszont a bűnbánat, a bűnből való megszabadulás állhatatossága és az ebben való kitartás példája az, ami követhető. Ahhoz, hogy az ember ezt a maga szintjén és a maga erejéhez mérten megtegye, nem kell kimenni a pusztába. :)

mezeinewsee 2010.11.02. 19:19:22

Szia Komiki! Örülök, hogy kommentelsz, már az olvasást is megtisztelőnek tartottam.
Semmi bajom Egyiptomi Szent Máriával, tanítom is az életét. De az ő élethelyzete teljesen más, mint az enyém. Ő a vezeklés nagymestere, én (enyhén szólva) nem (ok, meg kell tanulni, de nem feltétlenül ilyen nagy lépésekben). Ő magányban, bűnbánatban élt, én gyerekekkel, fiatalokkal körülvéve. Ő megtehette, hogy bűneit siratva évtizedekre elvonuljon, bűneit bánva. Én örülök, ha egy estére szabaddá tudom tenni magam, hogy megvizsgáljam a lelkemet.
Optyinai Trofim, Vaszilij szerzetespap, vagy a róm.kat. Don Bosco... ők olyanok, akiket tudok követni (persze nem mindenben őket sem, de ahogy írtad is, nem szükséges majmolni a szent minden cselekedetét). De egy nőnek nő példakép kell.

mezeinewsee 2010.11.04. 19:41:05

Jó cikk, de ennek ellenére tőlem nagyon távol áll Egyiptomi Szent Mária... Viszont kíváncsi lennék: ti melyik szenteket érzitek magatokhoz különösen közel állóknak?

Komiki 2010.11.04. 22:25:42

Én éppenhogy Egyiptomi Szent Máriát nagyon szeretem. Őbenne, különösen a nagyböjt végi ünneplése során, Isten végtelen irgalma és szeretete tárul fel: bárki, bármilyen mélyre süllyedt is, valóságosan van lehetősége a felemelkedésre, valóságos a megtisztulás lehetősége. Újra csak megismételni tudom: Szent Mária követése nem abból áll, hogy az ember "bűntudati görcsökben" tölt el évtizedeket, és nem is csak azoknak szól, akik ugyanabban a bűnben süllyedtek le a mélyre, mint ő (vagyis a romlott nők), hanem mindenféle bűnben elmerült emberek reménysége ő, vagyis éppen olyan hétköznapi bűnösöké, mint amik mi magunk vagyunk, a magunk sokszor pitiánernek érzett bűneivel, bűnöcskéivel, amelyek mégis idővel a mélyre húzzák le az embert. Az évtizedes bűnbánat és ilyen kemény aszkézis nem azt jelenti, hogy aki Szent Máriát követi, annak pontosan meg kell ismételnie az ő küzdelmét, nem erre az aszkézisre Szent Máriának volt szüksége, azért, hogy személyében ennyire nyilvánvalóan megnyilvánuljon őbenne Isten irgalma a legmélyebbre bukott bűnösök iránt, akik ha akarják és tesznek érte, képesek a felemelkedésre, megtisztulásra, meggyógyulásra.

Persze sok más szent is van, akiket szeretek :)

Komiki 2010.11.04. 22:29:22

Ezt még egyszer, mert nem sikerült :))

Az évtizedes bűnbánat és ilyen kemény aszkézis nem azt jelenti, hogy aki Szent Máriát követi, annak pontosan meg kell ismételnie az ő küzdelmét. Nem, erre az aszkézisre Szent Máriának volt szüksége, azért, hogy személyében ennyire nyilvánvalóan megnyilvánuljon Isten irgalma a legmélyebbre a bűnösök iránt, akik ha akarják és tesznek érte, képesek a felemelkedésre, megtisztulásra, meggyógyulásra.

Szerintem bárkinek és bármilyen élethelyzetben érdemes megszeretnie Szent Máriát és kérnie az ő közbenjárását :)
süti beállítások módosítása