Milyen az Isten?

 2009.08.19. 21:07

A napokban fölmerült egy beszélgetés során a  kérdés: milyen az Isten? Nem könnyű válaszolni, de azért megpróbálok.

Mentegetőzéssel kezdem: nem tudom, milyen az Isten. Nincs ember, aki tudhatja. Menj ki a természetbe, és próbáld meg összeszámolni a színeket, amit látsz! Ezeket valaki kitalálta, és aki kitalálta, abban mind megvannak. Akkor hogyan lehet leszűkíteni őt valamilyenre? Az emberi gőg az, ami mégis újra és újra megpróbálja ezt. És mivel ez bennem is megvan, én is megpróbálkozom vele, bár tudom, gyenge lesz a szavam, és aki nem tudja magától, az nem fogja megtudni tőlem sem a választ...

Kezdjük azzal, mi NEM az Isten. Nem a felhő szélén ülő, szakállas, fenyegető bácsika. Nem a jóságos télapó, aki megajándékoz, ha jó vagy. Nem a Skynet, a tökéletes intelligencia nagyban. Nem a vak Természet, ami hagyja, hogy gyermekei éljenek/haljanak, ahogy nekik tetszik. Nem a zsarnok, aki elvárja a hajbókolást. Nem a hadvezér, aki a sátánnal csatázik. Nem a smasszer, aki pokolra küld, ha rossz vagy. nem a bíró, aki ítélkezik.

De akkor kicsoda? Olyan, mint az anyám, amikor igazán nagy bajban vagyok, akkor biztos, hogy ott van, segít, és egy szót sem szól róla később. Elfelejti, hogy segített. Olyan, mint az apám, akinek elmondhatom a hülyeségeimet, mert nála biztonságban vannak a titkok. Olyan, mint a nővérem: ha kell, mellettem van, időnként irányít, de nem kényszeríti rám az akaratát. Olyan, mint a bátyám, aki észreveszi, mikor kell igazán segíteni, és akkor közbeszól, kezébe veszi a dolgokat. Olyan, mint az öcsém, aki egyszerűen jelen van, társ az életben, aki előtt önmagam lehetek, nem kell szerepelnem. Olyan, mint a másik öcsém, aki csendben, az életembe nem beleszólva, de segítségre mindig készen áll mellettem. Olyan, mint a sógorom, akinek nem ciki szólni, ha baj van. Olyan, mint Szilárd, észreveszi, mikor van zűr, és akkor azt gyorsan megoldja (p. a kezembe nyom némi pénzt...). Olyan, mint Levente: lehet ellene lázadni, de ha nagy a baj, akkor csak hozzá fordulok, és bár lázadok ellene, ha nagy a baj, mindig mellettem áll.

Mint látjátok, Istent én az emberekhez tudom hasonlítani, azokhoz, akiket a legjobban szeretek. A tulajdonságai, amiket már felismertem:

  • Baromi türelmes. Nem csoda, hozzám nagy-nagy türelem kell. De ha hozzád is, nincs baj, van kapacitása!
  • Nem kamu, hogy jó. Egyszerűen jót akar nekem/neked. Az ő szemében nem az emberiség az értékes, hanem én/te, az EMBER. Az egyes ember, nem az általánosság.
  • Személyes. Tudja a kedvenc kajámat, a bugyiméretemet, a lelki kínjaimat, a titkolt vágyaimat. Ha tényleg nagy a baj, akkor azért mindig jön egy kis "személyes" plusz, ami segít átvészelni.
  • Figyelmes. Nem csinál rossz poént. Hála neki pl. azért, amikor "hirtelen" az egész országban esik, csak ott nem, ahol én motorozok/kirándulunk... Véletlen? Persze. De mindig? Elég figyelmes véletlenek!
  • Határozott, nincs benne nyálasság. Aki ismer, tudja, hogy nehezen bírom a nyálasságot (férfiban is). Utálom a nyálas keresztényeket is. Isten nem nyálas.
  • Szép. Ezt látom, ha a műveit megnézem.
  • Nem showman. Csúnyán kifejezve: lesz@rja a PR-t. Ha jó reklámszakember lenne, úgy viselkedne, ahogy elvárják tőle. Nem az, nem csinál bohócot magából pár hülye kedvéért (ld. Heródeses meg templomtetőről leugrós sztori. Hasonlítsd össze az "adj jelet" nálad használt módozataival!).
  • A leges-leges-legfontosabb: Ő a megtestesült SZERETET. Általa, vele lehet szeretni másokat, akik nem mindig szeretetre méltók.

Kérdezheted: honnan gondolom ezt a sok baromságot? Találkoztam Vele. Ismerem.

Kérdezheted: akkor te miért nem találkoztál vele? A válasz egyszerű: ha még tényleg nem találkoztál, akkor fogsz. Hogy mikor? Az az Ő dolga. Egy találkozás nem mindegy, mikor történik. Ha álmaid nőjével 40 fokos lázzal találkozol, esetleg 12 évesen, vagy 16 évesen, egy buli után, beállítva, akkor nem jöttök össze, hiába vagytok "egymásnak teremtve". Isten el fog menni hozzád is bemutatkozni, ha még nem tette, de megvárja a megfelelő pillanatot, amikor képes vagy fogadni Őt (nem kényszeríti rád magát, ne érts félre!). Ez kicsit olyan lesz, mint az a bizonyos találkozás álmaid nőjével: az első pillantásra tudod, hogy Ő az igazi, utána napokig/hetekig/hónapokig/évekig próbálod győzködni magad, hogy nem is. Utána vagy kirúgod végképp (úgy, hogy tudod, hogy ő volt az igazi, és tudatosan elveted), vagy bepróbálkozol a kapcsolattal, és boldog leszel.

Persze, nem lesz könnyű, a "nászút" után (amikor érzed Isten szeretetét, jóságát, a testvérek közösségét, mindent) jönnek a "dolgos hétköznapok": a szerett személyt megismerni. Ebben segít a Szentírás, a beszélgetések azokkal, akik ismerik, és sok-sok találkozás Vele.

Amikor ez is bekövetkezik, akkor leszel meglőve: előbb-utóbb felteszik neked is a kérdést, milyen az Isten, és te sem tudsz majd felelni rá, ezért elkezdesz hasonlatokat keresni...

A bejegyzés trackback címe:

https://mezeinewsee.blog.hu/api/trackback/id/tr391324208

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fátum 2009.08.27. 00:14:14

Üdv!

Nos, a kérdés még változatlanul fenn áll: melyik istenről beszélünk? Arról a teremtő erőről (a sok közül), amelyik ezt az Universumot megalkotta? Vagy pedig arról az "istenről", aki már az eredeti teremtő erő sokszoros másolata volt, s amelynek az emberiség is a másolata, "teremtménye"? Ezek nem is olyan egyszerűek, mint az hiszed - többed magaddal - csak éppen... a "könnyebbik" utat választva ezek a kérdések soha nem merülhetnek föl.

Most pedig nézzük a bejegyzésed.

"nem tudom, milyen az Isten"

Erről van szó. Mert nem azt az istent szereted, imádod, amelyik az egész "világnak" a megalkotója, hanem valakit, aki csak e mögé a név mögé bújt.

"Ezeket valaki kitalálta, és aki kitalálta, abban mind megvannak."

Egy jó nagy pofon a tudománynak. A színek még véletlenül sem a naptól való távolságtól, a légkörtől, stb., hanem egy lénynek a kitalációjától függenek.

"aki nem tudja magától"

Vicces ez annak a tekintetében, hogy másokat "megtévesztettnek" tituláltok.

"Istent én az emberekhez tudom hasonlítani, azokhoz, akiket a legjobban szeretek"

Egy érdekes kérdés: milyen a meglátásod akkor, ha rosszat kapsz tőle? Szenvedést, bánatot... vagy ha veszteség ér - érzelmi és anyagi egyaránt. Előre szólok - bár ne tenném, mindig jár a szám blablabla - beugratós kérdés. ;)

"Találkoztam Vele. Ismerem."

Ez megint vicces annak tekintetében, hogy másokat "megtévesztettnek" tituláltok. Ennek ellenére azt mondom, én elhiszem. Miért is ne lehetne igaz, hogy találkoztál egy entitással?

De, ha azt mondod: "ismerem", akkor ellenben miért mondtad azt az elején, hogy "nem tudom, milyen az Isten"? Vagy ismered, s akkor tudod milyen, vagy nem tudod milyen, de akkor nem is ismerheted.

"akkor te miért nem találkoztál vele?"

Nekem személy szerint még csak eszembe sem jutna ilyet kérdezni.

"ha még tényleg nem találkoztál, akkor fogsz"

Türelmetlenül várom a napot.

"Hogy mikor? Az az Ő dolga."

Jah, igen. Ez a legkönnyebb magyarázat, ami a világon csak van. Az összes többivel együtt, amire nincs más épkézláb magyarázat.

"Egy találkozás nem mindegy, mikor történik."

Ez viszont teljesen igaz.

"Ha álmaid nőjével 40 fokos lázzal találkozol, esetleg 12 évesen, vagy 16 évesen, egy buli után, beállítva, akkor nem jöttök össze"

Honnan tudod ilyen biztosan?

"elkezdesz hasonlatokat keresni"

Emberi aggyal nem is lehet megmagyarázni, sem összehasonlítani semmivel. S mivel ez így van, akkor joggal mondhatom, hogy a "teremtésnél" szándékosan lett "így hagyva" az agy. Blokkolva van az, hogy megismerje az ember az istent, de ha blokkolva van, az isten miért is akarja, hogy megismerjük őt? Ez olyan, mint a bűnben való megszületés esete. Az ember törekedjen arra, hogy jó legyen, kövesse istent, csakhogy eleve bűnben született. Ezért mindenkire büntetés vár. Úgysem fogod sem Te, sem pedig más vallásos ember belátni, hogy ezek olyan ellentmondások, amikre van ugyan magyarázat, de nem fogadjátok el. Ebben a vallásban több az ellentmondás és a rejtély, a kockázat és a bizonytalanság mint a bizonyosság afelől, hogy ezt kell választani.

Ha isten tud mindenről, ami történt, történik és történni fog, s ezt mind ő "írta" meg előre, akkor mi értelme van az igyekezetnek? Teljesen mindegy ugyanis, mit csinálsz, ha egy forgatókönyv szerint teszed. Nincs szabad akaratod - mely téma újfent tele van ellentmondással. Kíváncsi lennék mindenesetre a szabad akaratról alkotott véleményedre is a későbbiekben.

Egyelőre ennyi...

Maradok tisztelettel: Fátum

mezeinewsee 2009.08.27. 19:39:04

Üdv, Fátum! Hihetetlenül hasznos vagy, mert a kérdéseid biztosan másban is felmerülnek, és így válaszolni tudok rájuk.

Az első kérdés nem kérdés, mert Isten csak egy van, akit ismerek. Az Univerzum megalkotója, aki hatalmasabb annál, hogy megérthessük, és mégis kicsi lett, pont, hogy megérthessük. Aki minden emberbe elrejtette saját istenségének csíráját, ezért mindenki hasonló Hozzá, és teljes tiszteletet érdemel.
Természetesen ezt nehéz megérteni, és aki nem érti, az hajlamos azt hinni, hogy csak ő gondolkozik rajta, másban nem merülnek fel ezek a kérdések, mindenki más a "könnyebb" utat választja, és birkamód hisz valami kitalációban.

"Mert nem azt az istent szereted, imádod, amelyik az egész "világnak" a megalkotója, hanem valakit, aki csak e mögé a név mögé bújt." na ezt honnan tudod? Onnan, hogy nem tudom pontosan leírni, milyen Isten? Ezért Ő miért ne lenne "igazi"?

"Egy jó nagy pofon a tudománynak. A színek még véletlenül sem a naptól való távolságtól, a légkörtől, stb., hanem egy lénynek a kitalációjától függenek." Miért lenne pofon a tudománynak? Aki a napot, a légkört, stb. összehozta, aki a tudomány megismeréséhez szükséges észt adta, az az egészet összhangban teremtette. Tőle származik a tudomány is. Az, hogy valaki tanulmányozza a fizikát, nem jelenti azt, hogy ezzel tagadja Istent (példa erre a rengeteg keresztény fizikus). Sőt, ezen az úton akár meg is találhatja!

"Vicces ez annak a tekintetében, hogy másokat "megtévesztettnek" tituláltok." Elolvastad te az egész bejegyzést? Hol tituláltam valakit megtévesztettnek? És az, hogy "ha valaki nem tudja magától, az innen nem is fogja megtudni, milyen az Isten", az hogy jön ehhez?

"Egy érdekes kérdés: milyen a meglátásod akkor, ha rosszat kapsz tőle? Szenvedést, bánatot... vagy ha veszteség ér - érzelmi és anyagi egyaránt." Tényleg jó kérdés. Kaptam már tőle. Bizalommal elfogadom, és tudom, hogy a legjobbat hozza ki belőle. Mivel benne bízom a legjobban, ezért elhiszem, hogy a legnagyobb fájdalomból is jót tud kihozni. Egyébként akiket felsoroltam, azok is okoztak már szenvedést, bánatot. És tőlük is el tudtam fogadni, hiszen szeretem őket annyira, hogy tudom, nem akarnak bántani. Istenben is bízom, így nincs ezzel problémám (persze ettől nem lesz könnyebb mondjuk a barát halálát elviselni, de lehetséges lesz...).

""Találkoztam Vele. Ismerem."
Ez megint vicces annak tekintetében, hogy másokat "megtévesztettnek" tituláltok." Nem értem... miért vicces annak fényében?

""akkor te miért nem találkoztál vele?"
Nekem személy szerint még csak eszembe sem jutna ilyet kérdezni." Neked nem. Rajtad kívül sokaknak igen.

"Türelmetlenül várom a napot." Nyugi, eljön.

"Jah, igen. Ez a legkönnyebb magyarázat, ami a világon csak van. Az összes többivel együtt, amire nincs más épkézláb magyarázat."
Csakhogy ez tényleg így van, mert Isten szuverén személy. És azt pl. te kérted, hogy ne "sürgessem" a találkozásotokat.

"Honnan tudod ilyen biztosan?" Mert biztos. Gondolj bele, hogy jöttél össze a barátnőddel. Összejöttél volna, ha abban a helyzetben 12 éves kölyök vagy, vagy ha ömlik a takony az orrodból, ezért csak arra figyelsz, fel sem nézel, meg sem látod?

"Emberi aggyal nem is lehet megmagyarázni, sem összehasonlítani semmivel. S mivel ez így van, akkor joggal mondhatom, hogy a "teremtésnél" szándékosan lett "így hagyva" az agy." Ismét jó gondolat, csak téves. Az agy nincs blokkolva, csak idő kell neki (és a legtöbb embernél ez az idő kevés). Példával élve: ha a hatodikosoknak atomfizikát akarsz tanítani, egy kukkot sem értenek belőle. Évekig csak a dögunalmas alapot taníthatod, hogy eljuss az atomig. Istent is meg lehet ismerni, csak lassan, egyre többet felismerve belőle.
Ha valaki valamit esetleg már fel is ismer, azt nehéz úgy közvetíteni, hogy a másik azt értse, amit mondani akar.
A nagy tudósok sokszor nagyon rossz tanárok, mert a másikra zúdítják a tudományukat, az meg nem tudja felfogni. A jó tanár lehet, hogy nem jó tudós, de meg tudja ismertetni a szakterületét (általában hasonlatokkal). Aki már valamit meglátott Istenből, azért keres hasonlatokat, hogy a másiknak esélye legyen valamit felfogni.

"Az ember törekedjen arra, hogy jó legyen, kövesse istent, csakhogy eleve bűnben született. Ezért mindenkire büntetés vár." Ezt melyik szekta tanításában olvastad? :D

"s ezt mind ő "írta" meg előre" És ezt?

A szabad akaratról külön bejegyzést írok...

Fátum 2009.08.27. 22:16:24

Üdv!

"Hihetetlenül hasznos vagy"

És ez tény. :)

"Az első kérdés nem kérdés"

De bizony, kérdés a javából. ÉS változatlanul fenn áll. Erre azonban aligha fogok kimerítő választ kapni.

"Isten csak egy van, akit ismerek"

Ezt úgy érted, hogy:
-csak egy isten van, akit ismersz, ezért szerinted egyetlen isten létezik
-csak egyetlen istent ismersz és kész
-csak egyetlen istent ismersz, akiről tudod, hogy létezik
-számodra nem létezik más istenség?

"birkamód hisz valami kitalációban"

Én nem hiszem azt, hogy vannak ilyenek. Tudom, hogy vannak ilyenek. Na és?

"na ezt honnan tudod?"

Aki nem tudja magától... ugyebár...

Deee... engedd meg, hogy ennek kapcsán idézzek, az általam roppant mód tisztelt Szókrátesztől: "Senkinek semmit sem vagyok képes megtanítani, csupán elgondolkodtatni tudom az embereket."

"Onnan, hogy nem tudom pontosan leírni, milyen Isten?"

Ó nem. Nem állt szándékomban ilyet feltételezni. Nincs ember, aki pontosan le tudna írni egy ilyen entitást. Még én sem. Sőt!

"Ezért Ő miért ne lenne "igazi"?"

Ki mondta, hogy nem igazi? Persze, hogy igazi. Valójában azonban akkor fogod megérteni, miért ágálkodom ennyit, ha végre nekikezdek a saját blogomnak. Már gyűlnek az anyagok hozzá.

"Sőt, ezen az úton akár meg is találhatja!"

Na, ez egy nagyon érdekes gondolat... megérdemelne egy külön eszmecserét, aminek nem most van itt az ideje.

"Elolvastad te az egész bejegyzést?"

Ahelyett, hogy válaszolnék, engedj meg nekem egy kérdést. Te engem: megtévesztettnek, útkeresőnek, vagy pedig hitetlennek tartasz? Hm? ;) Ha van más variáció, akkor az még jobb.

"Kaptam már tőle (...) a legjobbat hozza ki belőle"

Csak ő, vagy te magad is? S számodra mit szolgál - a nézeteid szerint eme "rossz"?

"szeretem őket annyira, hogy tudom, nem akarnak bántani"

A szeretet nem von maga után automatikusan alapos ismeretet is.

"Nem értem... miért vicces annak fényében?"

Gondolkodj rajta egy kicsit. Én is megtettem nem egyszer, mire megértettem.

"Rajtad kívül sokaknak igen."

Ezek a "sokak" általában csak alantas emberi vágyaik, vagy a Haláltól való roppant félelmük miatt vágyják a nagy találkozást.

"Nyugi, eljön."

Nem hiszem. Legalább is... Nem hiszem azt, hogy lehet egy olyan entitással találkozni, aki mindenkiben benne van. Elég hozzá a "tükörbe"(!) néznem.

"Isten szuverén személy"

Erősen kétlem, hogy ő egy személy lenne... de nézeteim ismeretének a hiányában ezt nem fogod egykönnyen megérteni. Majd erre is sor kerül.

"te kérted, hogy ne "sürgessem" a találkozásotokat"

Eszedbe sem jutott volna, ha nem bukkanok fel az életedben. Elgondolkodtál azon, hogy mi oka lehet annak, hogy eljöttem?

"Mert biztos."

Ezt ignorálnám, ha nem haragszol meg. Tudnék felhozni példákat, amelyek az ellenkezőjét bizonyítanák, de nem sok jelentősége lenne.

"Istent is meg lehet ismerni"

Ez érdekes. Istenségének csírája itt van bennem is, ahogy minden emberben. Mégis szükség van egy olyan folyamatra, hogy megismerhessük őt. Erre itt van a bennünk lévő isteni mag, amit csak aktivizálni kell. De ami hab a tortán, az ez: egy hibátlan isten nem alkothat hibás teremtményeket (angyalokat és embereket). Majd meglátod később, mi fog ebből kisülni.

"Ezt melyik szekta tanításában olvastad? :D"

Ugyan már! Na... :(

"A szabad akaratról külön bejegyzést írok..."

Kíváncsian várom...

Hahó!

mezeinewsee 2009.08.28. 18:23:36

Üdv!

Na jó... elölről.
"a kérdés még változatlanul fenn áll: melyik istenről beszélünk? Arról a teremtő erőről (a sok közül), amelyik ezt az Universumot megalkotta? Vagy pedig arról az "istenről", aki már az eredeti teremtő erő sokszoros másolata volt, s amelynek az emberiség is a másolata, "teremtménye"?"
Csak egy Isten van, mivel aki mindent alkotott, csak az az Isten. Ezért értelmetlen a kérdés, mert az az "isten", aki "a teremtő erő másolata", az nem isten, tehát nem róla beszélek.

""Isten csak egy van, akit ismerek"
Ezt úgy érted, hogy:
-csak egy isten van, akit ismersz, ezért szerinted egyetlen isten létezik
-csak egyetlen istent ismersz és kész
-csak egyetlen istent ismersz, akiről tudod, hogy létezik
-számodra nem létezik más istenség?"
Ld. fenn.

"Én nem hiszem azt, hogy vannak ilyenek. Tudom, hogy vannak ilyenek. Na és?" Vannak. Csak nem mindenki az, aki nem úgy gondolkodik, mint te.

"Valójában azonban akkor fogod megérteni, miért ágálkodom ennyit, ha végre nekikezdek a saját blogomnak. Már gyűlnek az anyagok hozzá." Ok, várom, mert eddig elég értelmetlennek tűnik, amit írtál feljebb.

"megérdemelne egy külön eszmecserét, aminek nem most van itt az ideje." OK, majd szólj, ha itt van.

"engedj meg nekem egy kérdést. Te engem: megtévesztettnek, útkeresőnek, vagy pedig hitetlennek tartasz?" Téged személy szerint megtévesztettnek. De nem mindenkit tekintek annak, aki másképpen gondolkodik, mint én.

"S számodra mit szolgál - a nézeteid szerint eme "rossz"?" Attól függ, pontosan mire gondolsz. Mindegyik rossz élményből más és más származik.

"A szeretet nem von maga után automatikusan alapos ismeretet is." Nem is mondtam egy percig sem.

""Nem értem... miért vicces annak fényében?"
Gondolkodj rajta egy kicsit. Én is megtettem nem egyszer, mire megértettem." Még mindig nem értem.

""Rajtad kívül sokaknak igen."
Ezek a "sokak" általában csak alantas emberi vágyaik, vagy a Haláltól való roppant félelmük miatt vágyják a nagy találkozást." Ez nagyon durva általánosítás.

""Nyugi, eljön."
Nem hiszem. Legalább is... Nem hiszem azt, hogy lehet egy olyan entitással találkozni, aki mindenkiben benne van. Elég hozzá a "tükörbe"(!) néznem." Na, erről beszéltem. majd ha találkozol Vele, megérted.

"Erősen kétlem, hogy ő egy személy lenne... de nézeteim ismeretének a hiányában ezt nem fogod egykönnyen megérteni. Majd erre is sor kerül." Ok, várom.

"te kérted, hogy ne "sürgessem" a találkozásotokat"
Eszedbe sem jutott volna, ha nem bukkanok fel az életedben. Elgondolkodtál azon, hogy mi oka lehet annak, hogy eljöttem?" Persze, de felbukkantál az életembe, tehát már eszembe jutott. Elgondolkodtam, van egy pár tippem.

"Ez érdekes. Istenségének csírája itt van bennem is, ahogy minden emberben. Mégis szükség van egy olyan folyamatra, hogy megismerhessük őt. Erre itt van a bennünk lévő isteni mag, amit csak aktivizálni kell." Én ember vagyok, hiába van bennem az isteni szikra. Nekem tanulnom kell, hogy valamit vagy valakit megismerjek. De meg tudom ismerni, mert bennem van az isteni szikra.

""Ezt melyik szekta tanításában olvastad? :D"
Ugyan már! Na... :(" Komolyan! Ez nem katolikus tanítás. Ez a büntetésesdi... hát nem olvastad, mit írtam Istenről? Hol látsz te ott büntetést?

Fátum 2009.08.28. 23:28:21

Hello!

"Ezért értelmetlen a kérdés"

Számodra.

"Csak nem mindenki az, aki nem úgy gondolkodik, mint te."

Tényleg?

"eddig elég értelmetlennek tűnik, amit írtál"

Nem is vártam mást...

"Téged személy szerint megtévesztettnek."

Nyugtázva.

"Attól függ, pontosan mire gondolsz. Mindegyik rossz élményből más és más származik."

Úgy általában érdekelt, de mindegy...

"Még mindig nem értem."

Ne is erőlködj...

"Ez nagyon durva általánosítás."

Ettől még igaz.

"majd ha találkozol Vele, megérted."

Na persze...

"Én ember vagyok, hiába van bennem az isteni szikra."

Ember vagy, mivel emberi testbe vagy zárva. De ami benned van, az nem ember.

"Ez nem katolikus tanítás."

(legyint)

Minden jót!

mezeinewsee 2009.08.30. 14:25:47

Jaj, Fátum!!!!!!!!!!!!!!!
Megint sokat dolgoztál? Te csak olyankor vagy bunkó!

Gyakorlatilag eddig érveltél, most érv nélkül lehülyéztél minden keresztényt (persze főleg engem). Így nem érdemes vitázni. Ha megint érvelni fogsz, örömmel fogok megint válaszolni.

Fátum 2009.08.31. 00:02:40

"Jaj, Fátum!!!!!!!!!!!!!!!"

Igen, igen, igen! Ezt a kiáltást akarom valójában hallani mindenki szájából, amikor eljön a végzet. Ezt kiabálja elméjébe hasító fájdalmában! Jaj, Fátum!!!!!!!!!

"Megint sokat dolgoztál? Te csak olyankor vagy bunkó!"

Tény, hogy többet dolgozok, mint szoktam - mások helyett is - de csak részben van emiatt. Én tudod, alapból bunkó vagyok azoknak, akik nem akarnak a gondolkodás útjára lépni. De mit érdekel? Régen felhagytam azzal, hogy másoknak próbálom megmagyarázni a "nagy igazságokat". Még én sem vagyok birtokában ezeknek a "nagy igazságoknak", úgyhogy tovább kutatok. Magamban, csöndesen.

Fátum 2009.08.31. 12:31:39

De hülye humorom van... :(

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2009.08.31. 15:13:54

@Fátum:
Szia!
Úgy döntöttem, én reagálok az írásodra.


"("Ezért értelmetlen a kérdés")
Számodra."
Mivel egyetlen Isten van, így a kérdés szerintem teljesen értelmetlen. Persze jogosan kérdezheted, én ezt honnan tudom? Nos... én ezt hiszem. És semmi olyasmivel nem találkoztam, ami akárcsak megingatott volna ebben a kérdésben. Most mondhatod, hogy "ja, persze, hiszed..." Igen. Ezt hívják ezt Hitnek. Hogy hiszek Istenben, és elhiszem azt, amit a katolikus tanítás magába foglal, ezt személyes tapasztalatoknak köszönhető.

(Csak nem mindenki az, aki nem úgy gondolkodik, mint te.)
"Tényleg?"
Nem áll a jól az irónia. Ez van akinek megy, van akinek nem. Neked nem.

(eddig elég értelmetlennek tűnik, amit írtál)
"Nem is vártam mást..."
1. De igen, mást vártál, különben nem írtad volna le.
2. Ne legyenek illúzióid, nem mezeinewsee felfogó képességével van itt gond, hanem az írásoddal. De ez nem baj, én is szoktam hülyén leírni dolgokat... csak ilyenkor ne flegmáz, hanem fogalmazd át!

(Még mindig nem értem.)
"Ne is erőlködj..."
Ha legalább valamiféle alapod lenne nagyképűsködni...

(Ez nagyon durva általánosítás.)
"Ettől még igaz."
Kb. annyira igaz, mint hogy a cigányoknak a bűnözés a vérében van. Szerintem nem így van, de aki így érez, azt erről nem lehet meggyőzni. Ja, és legalább annyira igaz ez is, mint hogy minden sátánista embereket áldoz. Nagyon durva általánosítás, de azért még igaz, nem? Nem. Ez sem. Tévedtél.

(Én ember vagyok, hiába van bennem az isteni szikra.)
"Ember vagy, mivel emberi testbe vagy zárva. De ami benned van, az nem ember."
Hanem isteni. Erről írt mezeinewsee is. De érdekes...

(Ez nem katolikus tanítás.)
"legyint"
Te aztán csak tudod, hiszen gondolom elvégezted a teológiát, valamelyik katolikus főiskolán vagy egyetemen... különben nem "legyintenél" olyasmire, amihez nem értesz.

Minden jót!
Xinaf

Fátum 2009.09.04. 02:55:58

@Xinaf: "Most mondhatod, hogy "ja, persze, hiszed..." "

Így, így. Jah persze, én is hiszek a Télapóban. Együtt ebédeltem vele.

"Nem áll a jól az irónia."

Akkor lecserélem barna zakóra.

"De igen, mást vártál"

Neked sem áll jól, speciel ez az okoskodás.

"csak ilyenkor ne flegmáz"

Mi az a "flegmáz"? Az milyen máz?

"Ha legalább valamiféle alapod lenne nagyképűsködni..."

Ne erőlködj...

"a cigányoknak a bűnözés a vérében van"

Tanulj genetikát.

"minden sátánista embereket áldoz"

:))))))

"Hanem isteni. Erről írt mezeinewsee is. De érdekes..."

TÉVEDSZ! Nem erről beszéltem, de mindegy.

"amihez nem értesz"

Mert TE ÉRTESZ hozzá úgy, mint senki más igaz?!

...

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2009.09.04. 06:56:18

@Fátum:
Többre most nincs időm, de egyet beírnék:

"Mert TE ÉRTESZ hozzá úgy, mint senki más igaz?!"
Nálad lényegesen jobban.
Tisztelettel:
Xinaf

mezeinewsee 2009.09.05. 10:31:15

Én addig nem vitázok Fátummal, amíg a 12 éves stílusról nem tér vissza a sajátjára. Bizonyította már, hogy képes érvelni, képes gondolkodni, akkor is, ha nem értek egyet vele. Amíg a "megmondom a frankót" szinten van, erőltetett cinizmussal kiegészítve, addig nem érzem fontosnak a reagálást (sőt, nem érzem azt, hogy ez hasznos lenne).

Fátum 2009.09.18. 14:12:14

Az a baj veletek, hogy nagyképűek vagytok, s azt hiszitek, hogy egyedül tiétek az igazság. Ha valaki megtámadja a vélt igazságotokat, akkor rögtön bevágjátok a durcát. Engem ugyan nem zavar, csak azon döbbentem meg, hogy mennyire szerettek okoskodni, meg akadékoskodni. S főleg, másoknak szinte előírni, hogy mi a jó, mi az igazság.

De FÁTUM-nál mindegyikőtöknek kisebb a tudása!

Viszlát! Találkozunk az ÍTÉLET NAPJÁN... az utolsó órákban.

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2009.09.18. 17:16:33

@Fátum:
Öhm... nem mi töröltük a nekünk nem tetsző kommenteket!
Nem mi vágtuk be a durcát, mikor kifogytunk az érvekből!
Nem mi ugatunk bele lekezelően olyan témákba, amikhez nem értünk! (Egy szót sem írtunk a diablozmusról, ellentétben veled, aki egy szektás ostobaságot besoroltál a katolikus hittan kategóriájába.
És végül: nem a mi kommentjeinkből árad a hiszti!
Mi van Fátum, nem tudtad lerombolni a mi hamis hitünket, ezért most nagy dirrel-durral kivonulsz sértődötten?
süti beállítások módosítása